Інтернет-маркетинг

Інтернет-маркетинг (наголос “мАркетинг”), онлайн-маркетинг – це галузь маркетингу, чия діяльність зосереджується в Інтернеті й ведеться за допомогою Інтернет-технологій. Охоплює широкий спектр часто взаємно інтегрованих практик.

інтернет-маркетинг це | онлайн-маркетинг діджитал-маркетинг

Інша відома назва – цифровий маркетинг (англ. digital marketing) – означує дещо ширшу сферу діяльності. Наприклад, до неї входить SMS-маркетинг; SMS, строго кажучи, не є інтернет-технологією.

Напрямки інтернет-маркетингу

Кожен вид комунікаційних систем Інтернету потребує осібного підходу в маркетингу.

Основні види інтернет-маркетингу я описав у наріжній і глибоко практичній статті блоґу Artemis про те як розкрутити сайт. Але всі основні – ось.

Емейл-маркетинг

Емейл-маркетинг – напрямок інтернет-маркетингу, який працює з таким каналом комунікації як електронна пошта (не плутати з емейл-спамом!).

Серед основних практик – регулярна емейл-розсилка (наприклад, онлайн видання може розсилати найкращі статті за тиждень), анонси й прес-релізи, опитування, автоматизовані сповіщення.

Що таке Маркетингова Автоматизація?

В загальному значенні Маркетингова Автоматизація – це будь-яка автоматизація маркетингових процесів. Однак зазвичай Marketing Automation стосується емейл-розсилки. Наприклад, налаштувати, щоб користувачу, який підписався на ваш newsletter, автоматично відсилався лист-привітання (можна навіть до певної міри персоналізувати).

Одна з найпоширеніших програм для емейл-маркетинг та маркетингової автоматизації – MailChimp. Наприклад, оцю форму я створив за допомогою зручного Вордпрес-плаґіну від MailChimp:

До речі, так. Підписуйтеся на мій блоґ. Буде ще багато цікавого. 🙂

Маркетинг у соціальних мережах

SMM, маркетинг у соцмережах – це напрямок інтернет-маркетингу що діє через такий канал комунікації як соцмережі. За своєю природою практики диверсифіковані, бо кожна соцмережа різна – відтак вимагає одмінного підходу. Хоча й загальні практики SMM теж є, оскільки всі соцмережі мають спільну основу та суть.

Див. Як розкрутити сторінку в Фейсбуку

Реклама в соцмережах

Реклама в соцмережах – осібний під-напрямок SMM. Бренд платить гроші, щоб отримати ширшу видимість своїх маркетингових матеріалів: публікацій, медіа, посилань.

Важливим поняттям такої реклами є ROIReturn on Investment, Повернення Інвестиції. Ясна річ, ROI має бути позитивним, аби реклама вважалася виправданою.

Повернення Інвестиції зазвичай рахується по лідах (Leads) – користувачах, які ввійшли у взаємодію з рекламою, та конверсіях (Conversions) – скільки з лідів стали клієнтами.

Маркетинг у пошукових системах (SEM)

SEM, Search Engine Marketing – це весь маркетинг, що стосується пошукових систем. Зазвичай усі знають про SEO – органічне, себто безоплатне просування сервісів у пошукових системах природніми методами.

Друга важлива частина – Search Ads, Пошукова Реклама – платне просування сервісів у пошукових системах. Працює схожим робом з рекламою у соцмережах, тільки оголошення показуються не в стрічці новин, а на сторінці результатів пошуку.

SEO – Оптимізація для пошукових систем

див. статтю про SEO на Глосарії

Пошукову оптимізацію можна розділити на три великих під-напрямки:

  • Внутрішнє SEO – оптимізація на цільовому сайті
  • Зовнішнє SEO – оптимізація поза цільовим сайтом
  • Місцеве (локальне) SEO – просування локально і локальних компаній, послуг, товарів

Пошукова реклама

Пошукова реклама зазвичай побудована на засадах PPC, Pay-Per-Click, себто Плати-за-Клік.

Ви створюєте кампанію, щоб ваше оголошення показувалося перед органічними результатами, коли користувачі пошуковика вводять певні запити (ключові слова ви вибираєте за бажанням).

Залежно від того, скільки ви бюджету виділяєте на клік, система частіше чи рідше показує ваше оголошення (так звана система бідів, bids).

Коли користувач клікає на оголошення, з вас знімає гроші.

До речі, по кліку користувач не доконче мусить перейти на сайт. Можна налаштувати оголошення так, щоб потенційний клієнт зразу клікнувши, телефонував вам.

Головні сервіси пошукової реклами – це все сервіси, ясна річ, великих пошуковиків. Google Ads, Microsoft Advertising (Bing, Yahoo, DuckDuckGo), Baidu Ads (КНР), Yandex Ads (РФ).

Партнерська реклама

Наприклад, Google Ads дає можливість показувати оголошення не лише в видачі Ґуґла, а й засипати сайти партнерів Google AdSense рекламними банерами клієнтів.

Ґуґл, звісно ж, не єдиний постачальник таких маркетингових послуг. Існують навіть суто українські банерні мережі.

Однак не варто поспішати.

Зважаючи на банерну сліпоту й поготів на дедалі популярніші сервіси блокування реклами на веб-сторінках, партнерська, чи то пак банерна реклама, швидко втрачає свою актуальність.

Що такий вид маркетингу частково рятує – це контекстна реклама. Ґуґл знає про вас усе, малята. І показує свої банери як відповідно до вмісту партнерського сайту, де ви знаходитеся (контексту), так і відповідно до вашої пошукової історії, історії бравзера, історії користування застосунками на Андроїді, локації, мови та багато-багато-багато іншого.

Брендинг

Маркетинг – це набагато ширше, ніж просто просувати, популяризувати послуги/продукти. По-хорошому, дрібка маркетингу має бути в усіх бізнес-процесах.

А й правда – можна скільки завгодно ввалювати в рекламу. Проте якщо упаковка продукту не приваблюватиме людей, чи, скажімо, бренд заробив не вельми добру репутацію від колишніх клієнтів – то все буде намарне.

Як визначав Котлер:

Маркетинг – це вид людської діяльності, спрямованої задовольнити потреби та бажання за допомогою процесів обміну.

“Marketing Essentials”

Маркетингова концепція подачі продукту твердить, що досягнути бізнесових мет якнайкраще можна, коли точно визначати потреби й бажання цільових ринків – і задовольняти їх більш ефективно й більш проворно, ніж конкуренти. (На противагу, скажімо, продавальній концепції, чиїм центральним об’єктом є не клієнт, а продавець, бізнес.)

Отже, важливим елементом маркетингу є, по-перше, аналітика, по-друге, брендинг.

Брендинг – це спосіб організувати і подати процеси компанії так, щоб це відповідало потребам і бажанням цільових авдиторій.

Інтернет-брендинг – це, відповідно, брендинг в Інтернеті. Оскільки деякі сервіси існують тільки онлайн, а багато сервісів – переважно онлайн, – то це розвинулося в доволі самостійну галузь.

Маркетингова Аналітика в Інтернеті

А тепер про аналітику. Клієнта треба знати – і знати добре.

Інтернет-технології дали змогу збирати неймовірну кількість даних про наявних і майбутніх клієнтів. Скажімо, вже не треба паритися з папірцями й фокус-групами – достатньо створити Google Форму й поширити її на сторінках соцсторінок бренду та розіслати електронним листом емейл-підписникам.

Не кажучи вже про такі сервіси як Google Аналітика та Пошукова Консоль Ґуґла. От перша збирає стільки даних про відвідувачів вашого сайту або користувачів вашого мобільного застосунку, що дехто вважає – аж до непристойного багато.

Однак друге діло – навчитися всіми цими масивами даних користуватися. Аналізувати й обертати на користь свому бізнесу.

А тут уже роботи не допоможуть, лише фахівець маркетингу.

До речі, якщо маєте потребу в консультаціях по інтернет-маркетингу, зокрема з аналізом даних – звертайтеся.


Повернутися до Глосарію.

Artemis.in.ua scroll to top