Ключові слова

Ключові слова (англ. keywords), також ключові фрази (англ. keyphrases), ключовики, ключі – слова і фрази (зазвичай фрази), які улягають тематиці вашого цільового сайту або веб-сторінки і тотожні або відповідають дотичним пошуковим запитам. Ключовими словами оптимізовують веб-сторінку для пошукових систем, органічно вживаючи їх у тексті й мета-тексті – і таким чином просувають для дотичних запитів у пошуку.

Ключові слова vs Дотичний пошуковий запит

Різниця між цими двома поняттями – контекстуальна.

Ключові слова – це ті слова, які ви використовуєте у вмісті веб-сторінок вашого сайту, аби цей вміст знаходили ті користувачі, які його шукають, кому він треба.

Пошуковий запит – це ті слова, які користувачі вводять у пошуковий рядок (і натискають Enter). Такий запит є дотичний, коли стосується тематики вашого цільового сайту.

Підбирати ключові слова за дотичними пошуковими запитами якраз і є однією з головних задач SEO-спеціаліста.

Скільки і як розподіляти ключові слова в тексті

Рекомендовано мати до 3% ключових фраз від усього тексту веб-сторінки, розподіляючи їх рівномірно, природньо, але маючи одну серед перших 100 слів (даючи одразу зрозуміти тему веб-сторінки як людям, так і пошуковим ботам).

Проте забивати собі голову примарною “густиною” ключовиків (т.зв. keyword density) – не варто. Ліпше зосередитися, аби текст був природній і якісний, добре читався людьми.

Втім, і не забуваючи зробити контент дотичним за допомогою ключовиків, щоб його знаходили в пошуку ті, кому та інформація може придатися. Ваш якісний текст треба ж комусь читати, еге?

Де варто мати ключові слова

Інша важлива справа – де оптимально розташовувати ключові слова на сторінці. Є певні зони, де ключовики варто вказати.

  • Назва веб-сторінки (H1), по можливості й підзаголовки (H2, H3 тощо) – однак лише природнім чином
  • Мета-назва веб-сторінки (назва. яку показує сторінка пошукових резльтатівтеґ HTML <meta name='title'>)
  • Мета-опис веб-сторінки (опис, який показує сторінка пошукових результатів – теґ HTML <meta name='description'>))
  • URL-адреса веб-сторінки (наприклад, ця сторінка про ключовики має веб-адресу artemis.in.ua/glosarij/kliuchovi-slova)
  • Серед перших 100 слів основного тексту
  • Зовнішня оптимізація – серед тіл вхідних посилань з інших сайтів
  • Внутрішня оптимізація – серед тіл внутрішніх посилань

Про довгі ключовики

В англомовному інтернеті часто говорять про long-tail keywords (букв. ключовики з довгими хвостиками) – себто довгі ключовики. І рекомендують ними користуватися, аби ранжуватися за якнайточнішими пошуковими запитами, плюс оминати високу конкуренцію за більш загальними (і часто не зовсім дотичними, себто практичними) пошуковими фразами.

Як підбирати ключові слова?

Один з найдієвіших інструментів, щоб дізнаватися пошукові запити з теми й одбирати собі ключові слова – Планувальних Ключових Слів від Google Adwords. Планувальник не лише надає список пов’язаних ключовиків, якщо ввести певне слово чи фразу, а й показує такі важливі дані як кількість потенційних пошуків за місяць, а також конкуренцію за цим ключовиком у Адвордс.

Іншим ефективним джерелом потенційних ключових слів є Ґуґл. По-перше, це випадаючий рядок, коли вводите якийсь запит. По-друге, “Пов’язані пошукові запити” насподі першої сторінки видачі (також іноді вигулькує віджет з цими ж самим пов’заними).


Повернутися до Глосарію.

Artemis.in.ua scroll to top