Розтруб продажів

Розтруб продажів (від англ. sales funnel) – ідеальна модель шляху клієнта, в формі розтруба, де початком є ширша частина (коли потенційні клієнти дізнаються про бренд), а кінцевою зупинкою – взаємно (для бізнесу і клієнта) вигідна угода.

розтруб продажів блоґ про інтернет-маркетинг artemis.in.ua глосарій
Схематичний приклад стандарного розтруба.

Розтруб продажів і мета маркетингу

Провести користувача від широкого входу розтруба до вузького виходу (покупка, конверсія тощо) – головна задача інтернет-маркетингу. Для цього і вдаються до низки практик як то пошукова оптимізація, маркетинг у соцмережах, брендинг тощо.

Стандартні етапи розтруба продажів:

  • Увага (привернути увагу до бренду)
  • Інтерес (зацікавити унікальною торговою пропозицією)
  • Конверсія (обопільно вигідна угода між клієнтом, наприклад, покупка товару)
  • Лояльність (лояльність до бренду, коли задоволений вашою угодою, придбаним товаром, сервісом клієнт рекомендує ваш бренд іншим)

Форма розтрубу

Форма розтрубу метафорично зображує те, як має діяти маркетинг. Реклама має привабити потенційно зацікавлених людей і потому не давати втекти, а провести до конверсії та лояльності до бренду. Ніби як потік води у лийці, котрий не розливається, не губиться поза вузьким горличком пляшки, а заливається всередину – куди треба і де воді місце.

Підступний маркетинг?

Може здатися, що розтруб продажів – це щось підступне. Мовляв, заманюють довірливих ґаволовів у пастку як та квітка-комахоїдка муху.

Аж ніяк.

Ідеться про те, щоб вибудувати шлях до конверсії зручним чином для тих, кому потенційно потрібен продукт/сервіс – з корисною і змістовною інформацією на шляху, посиланнями (CTA), куди варто рушити далі, в разі зацікавила пропозиція.

До того ж, у сучасному світі цифрової освіченості неетичний, агресивний маркетинг радше роздратує й одверне клієнта ніж привабить. Див. банерна сліпота.


Повернутися до Глосарію.

Artemis scroll to top