Оптимізація для пошукових систем (SEO)

Оптимізація для пошукових систем, або пошукова оптимізація, SEO (від англ. Search Engine Optimization) – комплекс заходів, спрямований вивести сторінки сайту на найвищі позиції в видачі пошукових систем за дотичними пошуковими запитами.

Включає багато практик, як то технічне SEO, місцеве SEO, ланкобудування (залучення вхідних посилань) тощо. Всі практики загалом діляться на внутрішню пошукову оптимізацію і зовнішню пошукову оптимізацію.

Навіщо SEO?

За SEO стоїть дуже проста і прагматична причина: сторінки на першій сторінці видачі збирають найбільше відвідувачів. І що вища позиція, то більше користувачів заходить на сторінку.

навіщо сео статистика переходів по позиції в ґуґлі

Цілі пошукової оптимізації

Мета пошукової оптимізації одна – виводити сторінки цільового сайту на найвищі позиції в пошукових результатах за дотичними пошуковими запитами.

Звісно ж конкретні практичні заходи пошукової оптимізації можна – і варто – сегментувати, зокрема визначати цілі кожного сегмента.

Внутрішня пошукова оптимізація

Загальна мета внутрішньої пошукової оптимізації, заходів SEO, що стосуються цільового ресурсу – налаштувати сторінки сайту таким чином, аби вони улягали пошуковим рекомендаціям Ґуґла.

Сюди входить технічне SEO (коригування коду та структури сайту), безпекові заходи (https, SSL-сертифікат, безпечні заголовки), оптимізація вмісту на сторінках (On-Page SEO), мобільна оптимізація тощо.

Зовнішня пошукова оптимізація

Мета зовнішньої пошукової оптимізації – вибудувати мережу вхідних посилань з авторитетних ресурсів, особливо в галузі цільового сайту.

Хоч зовнішня пошукова оптимізація й зосереджена на фактично одній практиці, ланкобудуванні (англ. linkbuilding), проте є однією з найтрудоємніших, нескінченною, а також містить безліч нюансів.

Місцева пошукова оптимізація

Місцева пошукова оптимізація (local SEO) стоїть дещо осібно, маючи на меті вивести сторінки локального веб-ресурсу за специфічно локальними пошуковими запитами.

Локальна специфіка пошукових запитів міститься або в самих словах запиту (наприклад, “купити чоботи київ”), або ж визначається місцем розташування користувача, котрий шукає, або й і тим і тим (наприклад, нерідкі запити на кшталт “бургерна біля мене”).

Ґуґл чудово розрізняє локальність і яко змога полегшує життя користувачам щодо цього. А от мета місцевої пошукової оптимізації – полегшити Ґуґлові задачу показувати ваш бізнес, організацію, сайт абощо людям, які їх потребують, саме у вашій місцевості.


Повернутися до Глосарію.

Artemis scroll to top