Як розкрутити сайт: 5 стовпів просування сайту в Інтернеті [+Бонус]

Зробити гарний і корисний сайт – добра частина справи. Однак важливо також, щоб про ваш сайт дізнавалися і знаходили його – просування сайту в Інтернеті.

В цій статті я оповім як розкрутити сайт, а саме про 5 засадничих практик професійного інтернет-маркетингу (і не тільки) – тих стовпів, наріжних способів комплексного просування сайтів онлайн, які стало допомагатимуть вам доносити ваші ідеї й пропозиції світові через мережу Інтернет.

як розкрутити сайт просування сайту в інтернеті самостійно

ЗМІСТ

  1. SEO – Пошукова Оптимізація
  2. SMM – Маркетинг у Соцмережах
  3. Контент маркетинг
  4. Контекстна реклама
  5. Відео маркетинг
  6. Бонус 🙂

1. SEO (Пошукова оптимізація)

Пошукова оптимізація – це основа основ, коли треба розкрутити сайт. Найбільш вигідна коли йдеться про вкладені кошті, і найефективніша коли йдеться про отриманий результат.

Явний мінус SEO – часто результату треба чекати значний час. Хоча коли дивитися глобально, то й це зворотній бік плюса, бо як довго чекаєте результату, не менш довго він гратиме на вас. Що казати – сайти видаються в пошуку Ґуґла роками.

Що треба знати, аби почати розкручувати сайт, оптимізовуючи для пошукових систем?

Перш за все, класичне SEO ділиться на внутрішню оптимізацію та зовнішню.

Внутрішня пошукова оптимізація

Внутрішня – це все, що робиться в межах вашого сайту. І внутрішнє SEO означає не лише створити добру структуру, вбезпечити користувачів, зробити сторінки якомога швидшими.

Важливо додати й регулярно додавати якісний вміст, аби гостям сайту хотілося якнайдовше лишатися на сторінках вашого веб-ресурсу (про це докладніше в Оптимізації вмісту сторінки нижче). Ґуґл пильно спостерігає, наскільки користувачі охочі відвідувати ваш сайт, читати ваші статті, лазити по сторінках.

Кілька напрямків внутрішнього SEO:

  • наскрізна структура – всі сторінки мають перелінковуватися (так пошукові боти взагалі знаходять сторінки – переходять по гіперпосиланнях – тож допоможіть їм знаходити ваші на вашому сайті)
  • у внутрішніх посиланнях мають бути змістовні тіла посилань
  • зручна й інтуїтивно зрозуміла навігація (меню нагорі й насподі, HTML карта сайту)
  • безпекові заходи (як то SSL-сертифікат, https, безпечні заголовки тощо)
  • мобільна оптимізація (респонсивний дизайн, AMP) – пошук Ґуґла вже давно mobile-first, тобто в першу чергу зважає на мобільну версію сайту і сторінки
  • швидкість сторінок (менше свистунців на Джаваскріпті, картинки по можливості <100КБ) – перевірити можна тут PageSpeed Insights – ясна річ, що швидше, то краще
  • оптимізація медіа (людські описи і назви, ALTи)
  • розмітка структурованих даних (Schema.org, OpenGraph) – якщо ви щасливий власник Вордпрес-сайту, то є притомні плаґіни, які подбають про ці речі без потреби кодити (наприклад, Yoast SEO повністю опікується OpenGraph)
  • інтеґрувати з основними інструментами SEO: Google Search Console, Google Analytics, Bing Webmaster Tools
  • створити й додати XML-мапи сайту до пошукових консолей Ґуґла та Бінґу (як? розкажу трохи пізніше)
  • якісний вміст (оригінальний, цікавий, інтерактивний, корисний гостям вашого сайту – що утримує якнайдовше)

Власне, якісний вміст і комфорт користувача – один з трьох головних факторів, на які зважає Ґуґл, коли ранжує пошукові результати. І це все сфера внутрішньої оптимізації. А що ж третє?

Зовнішня пошукова оптимізація

Зовнішня пошукова оптимізація по суті застановлюється на одному напрямку – ланкобудуванні, що означає вибудовувати мережу вхідних посилань з авторитетних сайтів, бажано в вашій галузі. Такі посилання враховуються Ґуґлом та іншими пошуковиками як така собі рекомендація. Оці рекомендації – і є головний фактор ранжування (згідно дослідження Moz).

А здобути ці рекомендації – і є значна частина роботи SEO-спеціаліста.

(Так, це ми робимо поза межами нашого сайту, тому й зовнішня.)

Кілька ідей для якісного ланкобудування:

  • створювати контент, який інші захочуть поширити на своїх сайтах, наприклад:
    • інфографіки та інші візуальні матеріали
    • оригінальні дослідження
  • писати гостьові статті на дотичні і авторитетні сайти
  • дотичні форуми – бути членом спільноти й природньо згадувати про свій ресурс, де доречно
  • якісні веб-каталоги (особливо працює для сайтів компаній) – наприклад, Curlie.org
  • деякі соцмережі дають вислідні посилання – наприклад, Пінтерест і Редіт (див. нижче)
  • питомі вхідні посилання з тіла зовнішньої сторінки (з-посеред смислового тексту) – цінніші – див. природні посилання
  • бажано, щоб тіло кожного вхідного посилання було змістовним і містило ключовик або частину ключовика – але сам текст треба варіювати, інакше Ґуґл може оштрафувати за лінковий спам
  • зберігайте приблизну таку пропорцію в цільових сторінках: 20% головна сторінка, 80% сторінки з контентом – якщо на головну сторінку посилатимуться замало, Ґуґл може сприйняти це як сигнал ланкоспаму

Важливий факт: ліпше 10 посилань з різних сайтів (доменів), ніж 10 посилань з одного й того ж сайту. Тобто – старайтеся здобувати вхідні посилання з щораз нового ресурсу.

Закупляти вислідні вхідні посилання Ґуґл забороняє і штрафуватиме за це, понижаючи ваш сайт у видачі пошуку.

Інші важливі види SEO

Одначе поділ пошукової оптимізації на зовнішню і внутрішню – доволі загальний. Є й інші аспекти SEO, які виокремилися в осібні напрямки.

І про які варто зазначити окремо.

Місцева пошукова оптимізація

Опріч стоїть місцеве SEO, чи то пак пошукова оптимізація по регіонах. Тут ідеться про те, аби подати Ґуґлу правильні сигнали про ваш бізнес. Тоді Ґуґл радо показуватиме його людям, котрі потребуть вашого продукту чи сервісу в вашій місцевості.

Для місцевої оптимізації дуже важить впізнаваність вашого бренду, тож не забувайте обслуговувати клієнтів добре. 🙂 Задоволені клієнти пишуть добрі відгуки – і Ґуґл це враховує.

Кілька базових кроків місцевої оптимізації:

  • створити представництво (або представництва, якщо офісів кілька) компанії в Google My Business і Bing Places (якщо хочете передавати дані ФСБ напряму – то і в Яндекс.Бізнесі)
  • започаткувати й вести сторінки компанії в соціальних мережах
  • додати контактну інформацію (адресу, номер телефону, посилання на соцмережі, месенджери) про вашу компанію на окрему сторінку сайту та в підвал/спід сайту (він же footer)
  • додати профіль компанії до бізнес-каталогів, особливо місцевих (напр. List.in.ua)

Важливо також розуміти, що ваша компанія, її сайт, не зможе ранжуватися за локальними пошуковими запитами інших місцевостей – себто не там, де ви базуєтеся. На те воно й місцеве!

Оптимізація вмісту сторінки (On-Page SEO)

В принципі, це частина внутрішнього SEO. Але оптимізацію вмісту сторінки виділяють осібно – робота-бо не загалом по сайту, а по кожній окремій сторінці.

Що треба знати?

Перш за все – Ґуґл любить довгі, експертні статті, які глибоко занурюються в тему. Дослідження Беклінко показує, що топовий вміст має в середньому 1890 слів. (Власне, подивіться на статтю, що читаєте в цю мить. Вона – хороший приклад.)

А до того додається ще багато дрібних деталей, які в сумі дають значний SEO-ефект.

Чекліст оптимізації вмісту сторінки:

  • теґи заголовка і підзаголовків: H1, H2, H3 тощо (пам’ятайте – H1, заголовок – лише один на сторінку)
  • ключові слова в тексті (зокрема в заголовку – доконечно – й бажано в кількох підзаголовках)
  • ключові слова в перших 100 словах
  • ключові слова в мета-тексті (мета-назва, мета-опис)
  • ключовик або його частина в URL-адресі сторінки
  • бодай одне зображення
  • ALT та інша оптимізація зображень
  • вихідні посилання – вислідні на авторитетні сайти вашої галузі, невислідні на недотичні й підозрілі (або в чиїй авториттності ви не певні)
  • внутрішні посилання в тілі сторінки (основному тексті)
  • читабельний текст, який захоплює відвідувача (Ґуґлу важить час, проведений користувачами на сторінці: що довше, то краще)

Загалом, для власників сайту на Вордпрес є чудовий плаґін Yoast SEO, який перевірить усе це за вас.

У подальших постах заглиблюватимуся в кожен аспект Пошукової оптимізації осібно. Підписуйтеся на розсилку емейлом!

Потрібна SEO-консультація прямо зараз? Звертайтеся. Перша – безкоштовно.

2. SMM (маркетинг у соцмережах)

Соцмережі – хороший спосіб привернути увагу до свого сайту.

Але соціальних мереж дууже багато. Аби проводити там маркетинг (званий SMM – Social Media Marketing), популяризуючи ваш ресурс, важливо вибрати соціалки, які підходять саме для авдиторії вашого сайту – й зосередитися на них.

SMM ділиться на органічний і платний. Перше – це коли ви природнім чином плекаєте авдиторію; друге – коли ви платите, щоб показувати рекламу.

SMM Безоплатно – Просування Сайту в Соцмережах

Кожна соцмережа зацікавлена набувати якомога більше користувачів і утримувати якомога довше. Хіба не пам’ятаєте як заходили на Ютуб на кілька хвилин, а отямлювались за кілька годин?

Соцмережі роблять на нас гроші. Тому, якщо ви творець, приватний, чи від бізнесу, який генерує в соцмережі захопливий контент, ви звісно ж матимете всі засоби, аби приваблювати ним користувачів – відтак відводити й на ваш сайт. Забезплатно.

Лише треба знати нюанси.

Фейсбук – Facebook.com

просування сайту в інтернеті фейсбук

Фейсбук – глобальна соцмережа і там сидять всі (ну, майже всі). Для української спільноти значення дітища Цукерберґа важко переоцінити – це місце дискусій на нагальні для нашої нації теми.

Місце, де мають онлайн-дім більшість наших інтелектуалів. Місце, яке – попри донедавна дискримінаційну політику щодо українців – все ж таки згуртувало в собі різні кола й прошарки активних і пасіонарних (і платоспроможних!) українців.

Тому тут без жодних сумнівів – використовувати Фейсбук, щоб розкрутити ваш сайт – треба.

Передусім варто створити публічну сторінкупредставництво вашого бренду в соцмережі. Запрошуйте ваших Фейсбук-френдів (всіх) вподобати її. І звісно ж регулярно постіть цікавий, захопливий, тематичний контент. Бажано – щодня.

Звісно ж серед цього контенту мають бути і посилання на ваші блоґпости: статті, інфографіки, сервісні сторінки тощо. Це чудовий спосіб здобути трафік на сайт.

Також хороший спосіб, що він пов’язаний з офлайном – організовувати за допомогою Фейсбуку заходи.

Окрім публічної сторінки варто також активно вести особисту сторінку – вас як творця бренду. Важливо вже тим, що френдів з особистої сторінки ви запрошуєте на сторінку бренду.

І на особистій сторінці маєте широку свободу – говорити про що завгодно, на будь-яку тему. Цікавитесь політикою? Говоріть про це, дискутуйте в себе і в інших на сторінках, діліться новинами, висловлюйте власну аргументовану точку зору.

Мистецтво, технології, інтернет, релігія й духовні практики, мотиваційні й кар’єрні теми, бізнес, соціум, місцеві події – кажу ж, що завгодно. Будьте корисним членом ФБ-спільноти – і вона вам усміхнеться.

Ну й звісно пам’ятайте говорити на теми дотичні до вашого бренду, репостьте контент з публічної сторінки (тільки не переборщіть), будьте природні.

Мій особистий профіль на Фейсбуці – Артем Бебик, публічна сторінка Artemis – Artemis блоґ, публічна сторінка автора – Артем Бебик. Додавайтеся, підписуйтеся. 🙂

Я анонсував його як "великий".Але він величезний!От самі подивіться:Як розкрутити сайт: 5 стовпів просування онлайн + Бонус – https://artemis.in.ua/jak-rozkrutyty-sajt/

Gepostet von Artemis блоґ am Dienstag, 25. Juni 2019

Інстаграм – Instagram.com

просування сайту в інтернеті інстаграм

Інстаграм – соцмережа №1 в Україні для людей до 30 років (згідно дослідження PlusOne).

Думаю, якщо сидите на Інстаграмі, то й самі це відчули. Це світова тенденція – Інстаграм на 14 місці в світі.

В нас трохи нижче – на 18. Втім, приберіть всякий рунетівський непотріб – й Інстаграм посяде в нас десь таку ж сходинку як у світі.

Отже, зважаючи на авдиторію, Інстаграм дає чудові можливості як платформа, щоб розкручувати якісь трендові, модні ідеї, продукти, сервіси для молоді – передусім для міленіалів. Головне робити все візуально привабливо – модняво й стильово.

І звісно ж, не постьте складний текстовий контент. Користувачі Інстаграму приходять туди не по це.

А в разі хочете щось розповісти світу – запишіть коротке відеозвернення.

Основна мережа для гарних дівчат, моделей, фотографів може стати добрим інструментом для відповідного бізнесу й сайту.

Мій профіль на Інстаґрамі – Артем Бебик. Підписуйтеся. 🙂

Лінкедин – Linkedin.com

просування сайту в інтернеті лінкедин linkedin

Лінкедин – глобальна соцмережа для фахівців. В нас то переважно плафторма для працівників сфери ІТ. Проте Лінкедин потроху освоюють решта фахівців середнього класу, а також люди з бізнесовим мисленням і відповідними інтересами.

Лінкедин чудово придатний, щоб розкручувати особистий професійний бренд. В англійській мові навіть є спеціальне слово для най-най професіоналів – Influencer. Себто людина, яка впливає. І акаунтам найвпливовіших спеціалістів соцмережа додає таку позначку – In.

Як почати розкручувати особистий бренд на Лінкедині?

Створіть повної ваги профіль спеціаліста: заповніть на 100%, пододавайте в контакти колег, колишніх колег, знайомих.

Постьте на бізнесові теми, дотичні до галузі в якій працюєте – зокрема поширюйте посилання на найкрутіший контент з вашого блоґу.

Також суперова можливість Лінкедину – LinkedIn Pulse. Це така собі вбудована в соцмережу блоґ-платформа спеціалістів. За функціональністю й користувацьким досвідом нагадує Медіум (про нього нижче). Звісно ж рекомендується активно використовувати Пульс для вашого контент маркетингу.

Кажуть також, що навіть як дублювати контент з вашого блоґу на Пульс, то Ґуґл за це не штрафує. Тож дерзайте!

А в разі вам ідеться, щоб розкрутити на Лінкедині компанію – варто не лише створити й розкручувати ваш особистий профіль спеціаліста (=засновника чи менеджера компанії – що варто зазначити в профілі).

Запустіть також Сторінку Компанії – публічну сторінку вашого бренду. Принцип як розкручувати схожий з публічними сторінками ФБ. Постити чудовий контент, і то часто й регулярно (принаймні що робочого дня).

Лінкедин навіть останнім часом рекламує, що слідом за ФБ додали нарешті опцію запрошувати контакти на сторінку компанії. Я перевіряв – ще такого нема, припускаю, для нашого регіону.

Мій профіль на Лінкедині – Артем Бебик. Додавайтеся. 🙂

Твітер – Twitter.com

просування сайту в інтернеті твітер

Твітер – сервіс мікроблоґів. Соцмережа дає змогу постити короткі твіти – не більше 240 знаків, включаючи пробіли. Твіти також можуть містити медіа (зображення і відева), посилання, гештеґи.

І якщо ви гадаєте, що на Твітері не сидять українці – ви помиляєтеся.

Твітер має доволу потужну українську спільноту, яка об’єднана гештеґом #укртві.

Укртві я умовно поділив би на дві великі групи. Одна – доросліші люди, які зазвичай постять про політику, патріотичні речі. Інша – молодь, часто неформальна, яка зазвичай твітить про особисте, а також про штуки, які полюбляють, як то серіяли, пісні, фільми тощо (фандом).

Маркетинг на українському Твітері цілком можливий. Передусім це стосується креативного бізнесу (книгарні, бачив магазин постерів тощо). А також звісно персонального бренду цікавих і нестандартних особистостей з почуттям гумору.

Якщо ви такий – то не баріться! Круті твіти самі себе не затвітять. Також для початку фоловте інших твітерян, щоб вас помітили й теж підписувалися на вас (система слідкування схожа на ту, що в Інсті).

Ну й пам’ятайте ставити гештеґ #укртві. 🙂

Мій профіль на Твітері – Артем Бебик. Підписуйтеся. 🙂

Пінтерест – Pinterest.com

просування сайту в інтернеті пінтерест

Пінтерест – така собі водночас соцмережа і генератор зображень. Доволі пінтересна, скажу я вам (хоча мені більше подобалася раніше, коли можна було ще лайкати).

Працює так: завантажуєте зображення з девайсу або веб-сторінки, пришпилюєте (pin) його до тематичної дошки (board). Алгоритми Пінтересту працюють таким робом, що підсовують у стрічці зображення з тем і профілів, на які ви підписані, а також пропонує схожі зображення, коли ви якесь переглядаєте.

Українці на Пінтересті є. Наприклад, профіль розважального блоґу Коні в Яблуках, Книгарня Старого Лева, UAModna мають достобіса підписників. На Заході ця соцмережа вважається переважно жіночою (зважаючи на маркетингові дослідження), проте я б не сказав, що в нас авдиторія розшарувалася саме так. Особисто я раніше слідкував на Пінтересті за трендами чоловічої моди.

Що я рекомендую робити на Пінтересті, щоб розкрутити сайт? Зберігати візуалки (головні зображення, інфографіки тощо) з вашого сайту, особливо з нових блоґпостів. Це дає не лише присутність на самому Пінтересті, а й трафік, відтак навіть маленький непрямий SEO-ефект.

пінтерест перепостити картинку з сайту - просування сайтів

Мій профіль на Пінтересті – Артем Бебик. Там є осібна дошка для блоґу Artemis з інфографіками та ін. Підписуйтеся. 🙂

Телеґрам – Telegram.org

Дітище Павла Дурова як месенджер мене влаштовує якнайліпше серед усіх інших. Швидкий, ручий, легковаговий.

Революційна фіча Телеґраму – канали.

Канали (channels) – це такі собі пабліки з соцмереж, перенесені на ґрунт месенджера. Автори каналу діляться контентом, а хто підписаний на канал, сповіщується, коли запостять щось новеньке (за замовченням, сповіщення можна приглушити). Створивши канал, маєте змогу запросити туди всі свої контакти – що дає досить добрий стрибок авдиторії.

За замовченням канали не дають можливості ні лайкати, ні коментувати. Лише бачити скільки разів той чи інший пост переглянули.

Однак вже давно створили додатки, під’єднавши які до каналу, ви можете приліплювати до ваших постів і голосувалку, і коментувалку, і інші більш специфічні опції.

З точки зору SMM – Телеґрам-канали хороша тема для України. В нас дуже активно користуються Телеґрамом, особливо молодь, і охоче підписуються на канали, котрі зберігають приватність од сторонніх очей. Що казати, багато-хто втомився від публічності соцмереж.

І не забудьте додати ваш новий канал до каталогів українських Телеграм-каналів. Як от Telegramstat.

Підписуйтеся на канал блоґу Artemis у Телеграмі!

Медіум і Еніґма – Medium.com i Enigma.ua

Медіумглобальна блоґ-платформа, з ідеєю давати якісне чтиво без нав’язливої реклами. І правда – команда Медіуму заробляє на преміум-підписках, які дають необмежений доступ до преміум-статтей. У свою чергу, заробляє не лише Медіум, а й автор преміум-статті, яку активно читають (що більше читають – то більше заробляє).

Та попри все хороше, добряче скористатися з платформи українцям не видається. Причина: там небагато українців. Так, українська спільнота Медіума зовсім невелика. Та й Медіум не поспішає розвивати неангломовний сеґмент свого сервісу.

По-друге, Медіум дає лише невислідні посилання, котрі не додають жодної пошукової вартості як вхідні.

Проте я знаю один спосіб, як Медіум може бути нам корисним. Ця блоґ-мережа – сама по собі один з найпопулярніших сайтів глобального інтернету, чудово оптимізована для пошукових систем. Запостивши статтю, яка відповідає на пошуковий запит середньої й низької конкуренції, ви майже напевне матимете цю статтю в топі пошукової видачі за дотичними запитами – навіть зі свого боку нічого не оптимізуючи!

Таким чином можна постити якісь функціональні статті, з посиланнями на ваш сайт – наприклад, якщо ви ведете блоґ про ґаджети: дайджест якісних українських блоґів з теми, серед них і ваш. Таким чином, прямої SEO-користі такий вхідний лінк не додасть, зате додасть непряму та й загальну користь вашому сайтові. Вигулькнувши в топ-позиціях Ґуґла за рахунок SEO-жирності Медіума, стаття буде популярною, а отже й сайти в тому дайджесті матимуть стабільний трафік з Ґуґла через посередництво Медіума.

Другий варіант – перепощувати статті з вашого блоґу в Медіум, який дає змогу викладати в себе неоригінальні статті з інших ресурсів, не порушуючи пошукової гармонії, позаяк зазначає теґом canonical джерело оригіналу.

Це можна зробити в розділі Stories:

як просувати розкрутити сайт - імпортувати блоґпост на Медіум

Натискайте Import a story. Iмпортуйте, редагуйте, якщо треба (можна, наприклад, постити скорочену версію). Publish.

Яка користь? Українська спільнота на Медіумі хоч і мала, та є. Є й розділ для статтей українською мовою – In Ukrainian. До речі, я туди постю деякі свої тексти – і можу засвідчити, що мої Медіумні пости отримують і внутрішній трафік з самого Медіума (дуже маленький), від користувачів, які там є як мінімум зареєстровані й з активністю в тій блоґ-мережі. (Статті отримують не лише трафік, а й навіть аплодисменти – такий різновид вподобайок на Медіумі.)

А щоб збільшити шанcи, що статтю побачать українці Медіума – памятайте також проставити дотичні теґи українською, зокрема теґ “Українською”. 🙂

Мій профіль на Медіумі – Артем Бебик. Підписуйтеся. 🙂


Еніґма – молода українська блоґ-платформа, українська альтернатива Медіуму, що вона дає вислідні посилання і доволі популярна серед українців.

Тут усе просто: Медіум не бажає розвивати неангломовний сеґмент платформи, то за законом вільного ринку лакуну заповнять інші підприємливі люди. І в цьому випадку я радий, що заповнили наші.

Спільнота на Еніґмі дружня й згуртована навколо української національної ідеї. Тож якщо ви патріотична людина й поститимете там дещо корисне (особливо про політику і український соціум) – то не бачу проблеми, щоб також залишати в текстах природні посилання на ваш сайт (не зловживаючи, звісно). Плюс і для трафіку, і для SEO.

Мій профіль – Артем Бебик. Пдписуйтеся. 🙂

Редит – reddit.com

просування сайту в інтернеті редіт

Насправді зовсім не рекламна мережа. Українців теж там небагато.

Власне, Редит – це система форумів. Можна створювати сабредіти (саби), і.е. тематичні підфоруми, або приєднуватися до наявних. Ділитися там контентом, коментувати тощо. Ділитися контентом також можна на своїй користувацькій сторінці.

Характерною рисою Редіта є система карми. Кожен пост і коментар можна плюсувати (upvote) або мінусувати (downvote). Карма враховується в алгоритмах видачі Редиту, а також, звісно, має соціальну вагу.

На Редіті мається кілька доволі людних українських сабів: /r/ukraina, /r/ukrcult, /r/ukr. Я створив саб /r/seo_ua, щоправда ще його не розкручував (приєднуйтесь!).

Що можна робити на Редиті, аби розкрутити ваш сайт?

Звісно ж ділитися контентом з нього. Однак редітівці дуже не люблять голу, безглузду й нещадну само-промоцію. Тим паче посилання на Редіті вислідні й це часто приваблює всяких SEO-спамерів. Ух.

Тому якщо хочете ділитися посиланнями на ваш сайт – обов’язково перше станьте членом спільноти. Взагалі треба перестати думати в рамцях промоції, а думати категоріями корисності вашого контенту для того чи іншого сабредіту. І тоді все має вийти. 🙂

Мій особистий профіль на Редиті – /u/bebyk. Підписуйтесь!

Ютуб – Youtube.com

просування сайту в інтернеті ютуб

Ютуб звісно ж є соціальною мережею, особливо зважаючи на останні оновлення (текстові пости а-ля Фейсбук, приватні повідомлення). Проте як передусім платформа відео-контенту Ютуб – дещо незвична соцмережа. І маркетинг на Ютубі осібний, поєднуючи передусім SEO і мистецтво творити відоси, які чіпляють і доставляють.

Отже, про Ютуб маркетинг нижче, в іншому розділі. Інтрига? 🙂

Маю й канал на Ютубі – Артем Бебик. Підписуйтеся. 🙂

ЖЖ

Серйозно? В 2019?

SMM Платно – Реклама в Соцмережах

Часто український бізнес чи інші організації гребують рекламою в соцмережах. Не довіряють, чи шо.

Не варто гребувати! Варто лише вміло налаштувати.

Кейс реклами на Фейсбуку (Facebook Ads)

Тут я хочу розповісти про власний кейс на Фейсбуку. Я маю публічну сторінку на Фейсбуці. Сторінка репрезентує мене як автора художніх і публіцистичних текстів.

Якось я спробував її порекламувати – вирішив перевірити, чи дійсно українська література така непопулярна як стверджують деякі кола громадян України.

Запустив рекламу – дуже простий меседж:

реклама Фейсбук приклад кейс просування сайту в інтернеті як розкрутити сайт

Мета реклами – щоб люди вподобували сторінку. Виставив витрачати $1 на день (це близько 30 грн. на той момент).

І що ж? Результат неймовірний! Нечувана масовість. Одне вподобання менше ніж за один цент, а за день я набирав більше ніж 100 лайків!

То про що я?

Фейсбук має такий тип реклами як “Рекламувати сайт”.

Експериментуйте. Є за що платити.


А ось кілька рекомендацій:

  • націлюйте на дотичну авдиторію якомога точніше (інтереси, місцевість, поведінка, посада тощо)
  • адекватно оцінюйте ваш рекламний бюджет
  • запускайте кампанію зранку
  • починайте з малого – з коротких тестових кампаній з мініммальним бюджетом

Де можна купити рекламу, яка спрацює для української авдиторії:

  • Фейсбук і Інстаґрам Реклама
  • Ютуб-реклама
  • Твітер-реклама
  • Вайбер-реклама

3. Контент маркетинг

Один з найкращих способів як розкрутити сайт компанії онлайн – завести блоґ і регулярно публікувати на ньому корисний контент. Ще не знали про це, га?

Отже, контент маркетинг – комплекс заходів, спрямований привабити потенційно зацікавлену авдиторію на цільовий сайт, оприлюднюючи якісний контент – захопливий вміст веб-сторінок, як то тексти, зображення, відева тощо.

Контент маркетинг – це майже завжди про блоґпости. І блоґпости бувають дуже різні – від інфографік до ґайдів, від оглядів до навігаційних сторінок.

Контент маркетинг дуже тісно повязаний з пошуковою оптимізацією, та й з SMM. Що й не дивно: блоґпости та інший контент сайту мають бути оптимізовані для пошукових систем (для того й робиться), а на соцмережах ми постимо що? Правильно, контент.

Одначе осібна, центрова “суть” контент маркетингу – це якраз “що таке якісний вміст?”. І – що головне – “як створити якісний вміст?”.

Є фактор пошукових систем (On-Page SEO, див. вище) – не враховуючи його постити на блоґ нема сенсу.

А є не менш важливий, якщо не більш – люди.

Маркетинг – це завжди про людей і для людей. Отож, головне питання і контент маркетингу – як написати добре.

(Так, саме написати – бо власне веб-сторінка й оригінально й фактично – HTML-документ, який призначений передавати текстову інформацію.)

Ідеться про меседжі, про те, щоб текст був захопливий і корисний саме вашій авдиторії. А й про те, щоб приваблювати й залучати різними форматами (зображення, відео, презентації, е-книжки, white papers тощо)

Кілька добрих практик для блоґпосту:

  • інтригуюча й чіпка назва
  • корисна інформація й експертні знання
  • кількість слів – не менше 1000-1500 слів посутнього тексту (за дослідженням Backlinko, топові блоґпости в середньому мають 1890 слів)
  • навздогін до попереднього: Ґуґл любить лонґріди, які вичерпно розказують про обрану тему – це означає, що такі люблять саме користувачі
  • компактний текст (недовгі речення й абзаци, інформативні підзаголовки)
  • врізноманітнюйте медіа-форматами – дотичні картинки, інфографіки, графіки, відева тощо
  • посилайтеся на авторитетні джерела, коли щось стверджуєте (див. вихідні посилання)
  • пишіть доброю українською – поважайте себе і своїх читачів (корисні ресурси: словники r2u і e2u; читайте класику!)
  • текст має бути простим (розмовним), але варто вживати точні слова

4. Контекстна реклама

Про контекстну рекламу можна сказати коротко.

Швидко. Дорого. Ефективно.

Останнє, звісно ж, лише в разі ви або найнятий вами маркетолог вміло її налаштуєте.

Контекстна реклама – це саме оті нав’язливі банери, які всюди бачите в інтернеті.

Але не тільки. Ще реклама показується як пошукове оголошення, ось, наприклад, у Ґуґлі:

як розкрутити сайт просування онлайн самостійно - контекстна реклама в пошуку

Пошукові оголошення вважаються чи не найбільш ефективними.

Контекстна реклама показується користувачам індивідуально – рекламна система спеціально підбирає кожному потенційно цікаву пропозицію, базуючись на змісті сторінки та даних користувача (кеш бравзера, історія переглядів Ютуба, історія пошуків, локація тощо) – власне на контексті.

Кілька простих порад:

  • вживайте точні ключовики – не надто широкі й не завузькі (Планувальник Ключових слівKeyword Planner – допоможе вам вибрати з великого загалу)
  • обовязково опрацюйте стоп-слова (негативні ключові слова, себто ті запити, які треба виключити зі списку тих, де має показуватися ваша реклама) – і то ретельно
  • приділіть більше уваги оголошенням у пошукових результатах (див. банерна сліпота)
  • привабливий і влучний текст – запорука успіху (не гребуйте тестувати різні варіанти – визначаючи, що ліпше для і на вас працює)
  • заповнюйте всі поля оголошень
  • не гребуйте налаштовувати рекламу на ключовики з брендовими іменами ваших конкурентів
  • користуйтеся контекстною рекламою, де не впорується SEO

Ґуґл – Google Ads

Ґуґла має близько 80% ринку пошукових систем. Отже, вкладаючи в Ґуґл, ви робите надійну інвестицію.

Рекламний сервіс AdWords доволі простий, а також дає додаткові можливості, як от згаданий Планувальник Ключовиків, за допомогою якого легко досліджувати запит на певну ключову фразу чи слово, а також конкуренцію за них.

Ґуґл, до речі, дарує 900 грн. тим, хто тільки починає (промокод приходить емейлом, коли зареєструєтеся в Адвордсі). Гроші дають звісно за умови, що ви спершу самі витратите певну суму.

Бінґ – Microsoft Ads

просування сайту в інтернеті бінг реклама як розкрутити сайт

Бінґ на ринку пошуковиків на третьому місці (до речі, на другому китайський Байду, котрий для України не актуальний).

Позаяк Бінґ вбудований у Microsoft Edge, який є рідним бравзером Віндовса, що домінує на ринку десктопів, зокрема в Україні – то не дуже просунуті юзери користуються саме пошуковою системою Майкрософту.

Чи не дивина – Бінґ теж дарує 600 грн. за акцією, схожою на ту, що її пропонує Ґуґл.

Ремаркетинг

Ремаркетинг – це техніка контекстної реклами (зокрема на соцмережах), коли мета не показатися новим людям, а нагадати про свій бренд тим, хто вже з ним стикався.

Загалом, дуже корисна в багатьої випадках, якщо вже маєте великий трафік – але хочете збільшити конверсії.

Звичний кейс: ремаркетинг у Фейсбуку, коли сайт має велику авдиторію.

Органічно Фейсбук показує новий пост лише малій частині підписників сторінки. А за допомогою недорогого ремаркетингу можна не тільки охопити більшість підписників, а й показатися всім людям, які відвідували ваш сайт.

В останньому разі треба заздалегідь встановити на сайт Фейсбук Піксель (Facebook Pixel) – шматок коду який збиратиме для ФБ інформацію про відвідувачів.

Це можна зробити вручну, а власники сайтів на Вордпресі можуть також встановити піксель за допомогою офіційного плаґіна Фейсбука.

5. Відео маркетинг

Відео маркетинг – ще одна підвалина сучасного просування сайтів в Інтернеті.

Що користувачі дедалі більше полюбляють рухомі картинки, не статичні, чи тим паче текст – загальний тренд. Дослідники кажуть, це все нові покоління, які виросли в інтерактивному диджіталізованому середовищі. А як на мене, телебачення завжди було в тренді – лише зараз перекочувало онлайн і демократизувалося.

Тому так – відоси варто робити. Особливо якщо це в тему до вашої галузі. Наприклад, ви – подорожній блоґер.

Ясна річ, відева треба робити якісними, як по чіткості зображення й звуку, так і по монтажу. Однак відева – це зона вашої персональної креативності. Тому я зазначу лише загальні поради:

  • чітка картинка й чіткий чистий звук
  • зробіть перші 10-30 сек ультра-чіпкими
  • надавайте глядачам корисну інформацію – в простому й інтерактивному форматі
  • додавайте те, що стимулює емоції (сміх, ностальгію, гордість тощо)
  • дотримуйтеся одного стилю (один бренд – один стиль)

Викладати відоси варто не лише на Ютуб (хоча туди насамперед). Всі соцмережі зараз підхопили тренд відео маркетингу, тому нативні відева в стрічках Фейсбуку й Лінкедину видаються з перевагою. Фейсбук взагалі намагається скласти конкуренцію Ютубу зі своїм Facebook Watch.

Але давайте по порядку.

Ютуб – Наріжний Відео-Ресурс

Я люблю Ютуб. Я там слухаю музику.

Але люди туди ходять не по те. Ютуб – глобальна платформа відео-контенту.

Такий собі телевізор, де каналів безліч, а передачі не мусите чекати – вибираєте самі, коли вам зручно їх дивитися.

Та найголовніше – ви самі цілком безкоштовно можете запустити свій канал – у будь-який момент. І цілком безкоштовно публікувати й розповсюджувати свої “передачі”.

Тож Ютуб – чудовий спосіб розкрутити сайт і бренд. В разі ви готові й маєте засоби робити трудоємний відео-контент. Лише треба знати деякі нюанси.

Відео для Ютуба – Робимо і Просуваємо

Для відео маркетингу на Ютубі варто враховувати специфічні риси платформи:

  • уникайте в стилі трьох брендових кольорів Ютуба – червоного, чорного і білого – таким чином ваші відоси візуально виділятимуться на тлі інтерфейсу платформи, не зливатимуться з середовищем
  • значноюю мірою доля вашого відосу на Ютубі залежить від показників (переглядів, уподобань) першої доби – піарте ваш новий відос на повну на інших соціальних каналах (не тільки на ваших – наприклад, є група на ФБ для буктуберів)
  • закидайте ваші свіжі відева на аґреґатори Ютуб-відев українською:
  • чіпка назва й інформативний опис – обов’язково
  • ставте посилання на дотичний контент на вашому сайті – в описі, а також по можливості (Ютуб висуває певні вимоги для цього) як накладну кнопку на самому відосі
  • закликайте підписуватися на ваш канал і натискати дзвіночок – як у самому відосі, так і кнопкою-закликом наприкінці (ввімкнути можна в налаштуваннях відева)
  • заохочуйте глядачів коментувати
  • створюйте тематичні списки
  • оптимізуйте відева для пошуку на Ютубі (див. нижче)
  • ще до того як почнете постити відева – інформація про ваш канал має бути повністю заповнена: опис, посилання на сайт і соціальні профілі, аватарка, банер, категорія тощо

Пошукова оптимізація для Ютуба

Ютуб – друга після Ґуґла пошукова система у світі, за кількістю пошукових запитів щодня. Не очікували? Дарма.

Пошукова оптимізація для Ютуба – це самостійне мистецтво, окрема дисципліна пошукової оптимізації.

Тут я окреслю важливі аспекти коротко:

  • дослідіть і врахуйте дотичні ключовики за допомогою випадаючого рядку пошуку Ютуба та інших засобів, які використовуєте в звичайному SEO
  • використовуйте ключовики в назві й описі – ваш Отаман Вочевидячко
  • а от цього може багато хто не знати – варто бодай разочок чітко промовити ваш ключовик голосом у самому відеві
  • проставляйте мета-теґи (використовуючи в них ключовики, ясна річ); не жалійте комбінацій слів – це все одно ніхто не побачить крім ботів Ютуба, які підкидатимуть ваші відоси в пошуку за дотичними пошуковими запитами та в рекомендованих до схожих за тематикою відев
  • як і з текстовим контентом – довші відева ранжуються ліпше (що звісно не робить кількість важливішою за якість)

Фейсбук Watch

Не так давно Фейсбук зазіхнув на статус платформи відео-контенту №2. Вдається це більш-менш успішно – за рахунок того, що Фейсбук вже є найвідвідуванішою загальною соцмережею світу. Відповідно відео-контенту там завжди було навалом.

Фейсбук лише додав певну організованість усьому цьому в своєму розділі Watch.

Я звісно не знаю жодної людини, яка б надавала перевагу цьому сервісу Фейсбука над Ютубом.

Однак просуваючи сайт, завжди треба пам’ятати, що Фейсбук теж любить відео-контент – і варто бути взаємними.

Принаймні не просто кидати лінки з Ютуба, а завантажувати відева прямо на Фейсбук.

Які рекомендації для Facebook Watch?

Обов’язково перевірте, як названо файл, перш ніж завантажувати на Фейсбук – оскільки ФБ бере назву відоса саме звідти. Назва, ясна річ, має бути по-людськи зрозуміла й інформативна. Як і опис.

Також дуже рекомендую додавати до відосів на Фейсбуку субтитри. Їх можна додавати прямо через Фейсбук, в розділі редагування відева.

Субтитри збільшать відгук користувачів на ваше відео, гарантуючи інтерактивність. Оскільки в стрічці за замовченням відева даються без звуку.

Відео Маркетинг на Лінкедині, Інстаграмі, Твітері та інших

Інші соцмережі теж підхопили тренд на популярність відео-контенту. Навіть у консервативному (як уважається) Лінкедині саме відева найліпше видаються в стрічці новин.

Що треба знати про відео-маркетинг на інших соцмережах? Перш за все, що на деяких довжина відев обмежена. Якщо на Лінкедині відео-промоція більш-менш така як і на ФБ (максимум – 10 хв, яких зазвичай навіть забагато), то на Твітері й Інстаграмі відео-формат укорочений – 2 хв і 1 хв відповідно.

У всякому не рекомендують робити в соцмережах відоси довші за 2-3 хв. Для довших відев є Ютуб (макс. 12 год). Ну тепер ще й ФБ Вотч, який намагається з Ютубом потягатися (макс. 240 хв).

Бонус: Офлайнова реклама

Так, це і є бонус. Сайт можна просувати офлайн.

Я не говорю про рекламу на ТБ – це дорого. А я все-таки гадаю мій блоґ радше для дрібних буржуа і малого-середнього бізнесу.

Я хочу сказати насамперед про друковані матеріали (printed matters): буклетики, хуліганські стікери, візитівки, флаєри тощо.

Більшу частину цього можна надрукувати в себе на принтері й розповсюджувати самотуж.

Я неодноразово бачив у львівських маршрутках рекламні наклейки майстрів – де пишуть коротко про послугу й усі можливі способи зв’язатися з ними.

Так само можна рекламувати й сайт. Задизайнити класно. Додати QR-код. І вперед!

Звісно верх бажань малого-середнього бізнесу – зовнішня реклама.

Це банери, білборди, рекламні щити. І тут головне правило – вибирайти правильне місце. Аби було видно – і видно саме тим, кому ваш продукт сервіс може бути цікавий.

Однак чи сильно воно вам треба буде, якщо ви добряче розкрутите свій сайт через онлайн – набагато дешевше – використовуючи всі ті практики, що я їх описав вище?

Діло за вами.

Але я хотів нагадати про ще один вид офлайнової промоції, яку часто випускають з уваги.

Нетворкінг!

Так-так. Ви ходите на івенти, тусуєтеся на вечірках, зустрічаєте нових людей і старих знайомих – спілкуєтеся з ними як спеціаліст чи приятель.

Часом – ви відчуєте або й прямо дізнаєтеся з розмови – комусь ваш сайт може стати в пригоді.

А ви, сподіваюся, знаєте, що скромність прикрашає лише тих, кому більше прикрашатися нічим. Говоріть про ваш сайт!

(До речі, тут певне й візитівка знадобиться, яку ви видрукували в поліграфії за свої кревні.)

Хіснуйте найдревнішим видом маркетингу й промоції – mouth-to-mouth. Себто балаканиною. 🙂

А навіть як ваш сайт не зацікавив би знайомців, коли ви з ними спілкуєтеся офлайн – це не означає, що не зацікавить ніколи. Нових приятелів ви напевне додасте в друзі на ФБ. І там вони побачать ваш контент і сайт – й зацікавляться, коли їм то буде треба.

Все пов’язано.

Епілог

Наостанок хочу зауважити одне. Маркетинг – це завжди поле експериментів.

Ви ніколи не можете знати, що спрацює для вашого сайту заздалегідь. Лише пробувати, пробувати, пробувати – аналізувати – і затим розвивати й поглиблювати те, що спрацьовує.

А я, сподіваюсь, цим постом надав базу достатню щоб почати – маючи на увазі важливі нюанси.

Поділіться, з чого плануєте почати?

Поширте корисну статтю:

Опубліковано Артем

Письменник, блоґер, маркетолог. Народився в Миколаєві, живе у Львові. Публікувався в літературних журналах "Дзвін", "Соборна вулиця". Більше 10 років працює в інтернет-маркетингу.

Долучитися до обговорення

8 коментарів

    1. Дякую, Олеже!

      Зважаючи, що більшість користувачів (якихось 79%) віддає перевагу відео-контенту – авжеж реально. 🙂
      Більше того – збільшить не лише трафік, а й конверсії! 84% споживачів купили продукт після того, як подивились відео про нього.

  1. Стаття реально завелика, треба або дуже багато терпіння, або зовсім не в темі бути і дуже зацікавленим в темі, щоб прочитати повністю 🙂 Осилив лише розділ по СЕО, але інформація дійсно ввідна, ще треба окремо написати як це все робити 🙂

    1. Дякую за коментар, Вікторе!

      Оскільки це стаття (великий розмір – стандарт для західних статтей), а не книга, то розкрити кожне питання глибоко не випадає. Підписуйтесь на оновлення – в подальших постах розглядатиму кожен аспект детально. 🙂

    1. Добрий день, ML! Дякую за запитання.

      Те, що я описово назвав накладними кнопками, Ґуґл офіційно називає картками (в українській версії Ютуба). Це кнопки, що з’являються поверх відева в заданий час – можуть містити посилання, кнопку каналу тощо. З інших інтерактивних елементів – кінцеві заставки.

      Керувати картками та кінцевими заставками можна в “Менеджері відео”.

      розкрутка ютуб менеджер відео картки кінцева заставка інтерактивні елементи

      Також можете звернути увагу на фірмові водяні знаки, що вони добре працюють на брендинг.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Artemis.in.ua scroll to top