Як скоротити посилання: 4 найкращі скорочувачі посилань

Для маркетингу чи то для особистих потреб, нам часом треба надати довгим посиланням (лінкам, покликанням) естетичного вигляду. Це можна легко зробити за допомогою інструментів, які скорочують посилання (і не тільки скорочують).

В цій статті я перерахую такі безкоштовні сервіси, що їх вважаю найкращими: якісними, з розширеними маркетинговими можливостями, по-своєму привабливими і незалежними від інших систем і ресурсів (тобто, скорочення задля скорочення – ви берете й скорочуєте, без додаткового сервісного навантаження, хіба що з деякими бонусами).

1. Bitly

як скоротити посилання найкращі скорочувачі посилань

Вебсайт: bitly.com

Як на мене, найкращий інструмент, з котрих я пробував. Скорочує лінки й дає змогу відредагувати, кастомізувати смислову частину скороченого посилання.

За замовченням Бітли видає щось на кшталт bit.ly/fgR2Gn3. І от саме цю беліберду після косої риски можна відредагувати, наприклад, на bit.ly/seo_blog_post – і це цілком безкоштовно. Хіба треба зареєструватися – можна й швидко через соц.акаунти.

Однак обов’язково майте на увазі (це стосується й інших сервісів), що кастомне коротке ім’я прив’язується до певного лінку раз і назавжди. Будьте пильними! Якщо ви зберегли для одного оригінального посилання bitly/seo_blog_post, то навіть відредагувавши його на, скажімо, bitly/seo_blog, не зможете використати bitly/seo_blog_post для іншого оригінального посилання.

(Ну, майже раз і назавжди. На Бітли розблокувати таку можливість можна купивши Преміум).

Реєстрація також виглядає доречною, бо до вашого акаунту (безкоштовного!) прив’язується непогана така аналітика ваших скорочених посилань: переходи, локації, джерела – все гарно візуалізовано, зручно розташовано й сприймається легко та інтуїтивно.

(Для глибшої аналітики, знов же таки, треба купляти Преміум.)

Врешті, Бітли – один з найбільш впізнаваних скорочувачів, тож ваша цільова авдиторія найменше боятиметься спаму й вірусняку, побачивши скорочений лінк bit.ly/.

Переваги:

  • кастомізація коротких лінків
  • розширена аналітика: переходи, локації, джерела трафіку
  • зручні візуалізовані метрики
  • осібна пропозиція для підприємств

Недоліки:

  • сказав би – погано, що розширені опції лише для Преміума – але вибачте, це блоґ капіталіста, який чудово усвідомлює, що розробники Бітлів теж хочуть їсти

2. TinyUrl

як скоротити посилання найкращі скорочувачі посилань

Вебсайт: tinyurl.com

Я б не сказав, що URL-ім’я “короткого” посилання” tinyurl.com – таке вже й коротке (аж 10 літер!). Проте, якщо вам треба швидко пошерити якийсь мегадовгий лінк, наприклад, посилання на зображення на Фейсбуку, а то й звичайний собі лінк з купою UTM-міток – то варіант цілком прийнятний, зважаючи, що TinyUrl дає змогу створювати цілком кастомні скорочені лінки, і це не реєструючись (в цьому сервісі взагалі нема такої опції як “зареєструвати акаунт”).

Однак зважте, що жодних даних по тому, як користувачі комунікують з вашим скороченим лінком, ТайніУрл не надає. Тому я розглядаю TinyUrl передусім як сервіс для приватних потреб, тим паче що можна додати спеціальну кнопку TinyUrl! (перетягніть це посилання в закладки) – і натискаючи її, легкобитом скорочуєте посилання на сторінку, на якій знаходитеся (з автоматично генерованою смисловою частиною).

Для маркетингових потреб користуватися теж можна, якщо метрику в лінку рахує інший інструмент: наприклад, згадувані UTM-мітки, ресурс, на який ви додаєте скорочене ТайніУрлом посилання (наприклад, Твітер) тощо.

Тож, ТайніУрл можна використати як (дуже) простеньку альтернативу Бітлам, якщо там ваша бажана смислова частина бітловського урл-імені вже зайнята, брендинг у вашій ситуації конче важить, а standalone метрики скорочувача вам не потрібні.

Весь сервіс – безкоштовно без смс без реєстрації. (Відповідний і дизайн.)

Переваги:

  • абсолютно безкоштовний
  • кастомні лінки без потреби реєструватися
  • кнопка TinyUrl!, аби швидко генерувати автоматичний скорочений лінк на поточну сторінку

Недоліки:

  • довга основа (аж 10 літер!) “короткого” лінка
  • доволі застарілий дизайн (UX і UI)
  • жодної власної аналітики

3. Bit.do

як скоротити посилання найкращі скорочувачі посилань

Вебсайт: bit.do

Безкоштовний, схожий на Бітли (КО підказує: навіть назвою).

Так само, як у Бітлах і ТайніУрлі, можна редагувати смислову частину коротких лінків – як альтернативу автоматично генерованій беліберді. Унікальний кастомізований лінк закріплюється за джерельним лінком, як і в двох попередніх сервісах.

Але є одне “але” – статистику по переходах та інші метрики може подивитися будь-хто, лише додавши до короткого посилання дефіс “-“. Наприклад, якщо скорочений лінк bit.do/artemis-in-ua, то його статистика – bit.do/artemis-in-ua- (це справжній лінк, можете глянути).

Тож для конфіденційних цілей обов’язково треба зареєструватися – в зареєстрованих юзерів акаунт зберігає всі згенеровані лінки, а головне, коли генеруєте посилання, сервіс дає змогу вибрати опцію Make access stats private (“Зробити доступ до статистики приватним”).

Також сервіс має невеличкий, але насправді часом дуже вагомий бонус – разом з лінками автоматично генерує унікальний QR-код. Зображення коду хорошої якості, запросто підійде як роздруківка для буклетів чи то пак вставна картинка на сайт.

Ось QR-код блоґу Артеміс:

як скоротити посилання найкращі скорочувачі посилань
Можете спробувати просканувати – все працює чудово.

Цікавий факт: сторінка статистики містить dofollow лінк на оригінальне джерело.

Переваги:

  • причепом генерує якісний QR-код до кожного короткого лінка
  • добра розширена аналітика
  • dofollow посилання на оригінальне джерело на сторінці статистики

Недоліки:

  • відкрита аналітика, якщо генерувати без реєстрації
  • часом проглючує (Internal Server Error)
  • не вбезпечене з’єднання на сайті, себто HTTP, а не HTTPS

4. To.click

Вебсайт: to.click

Досить новий (від 2017-го), але вже доволі популярний сервіс.

Презентує себе як “система керування посиланнями”. І справді, використавши досвід попередників, To.click пропонує цілу пачку відомих розширених опцій, але також додає і нові й унікальні.

Виразна унікальна пропозиція цього скорочувача посилань, що зразу кидається в око – API-інтеґрація, а також плагіни для різних корисних застосунків, що ми ними активно користуємося: Telegram і Slack (анонсовано).

Зареєструвавшись, також можна кастомізувати лінки, і не прості, а золоті… себто аж три види: Short Links, Target Links, Deep Links.

Short Link – звичайна опція скорочувати лінки, але доволі розширена. Можна кастомізувати смилову частину скороченого лінка, вибрати зробити статистику приватною чи лишити відкритою. Також крута опція підв’язати Pixel (щоб відстежувати конвертації на сторінках свого сайту) – Pixel можна згенерувати там же в адмінці в іншій вкладинці, власне, Pixel.

Deep Link і Target Link ще дужче занурюють у вимірювання, дозволяючи докладно відстежувати етапи градацій шляху клієнта.

З недоліків To.click, вочевидь, дивна основа скороченого посилання (їх аж три варіанти: clc.to, clc.am, clc. la) – на вигляд спамувата й не викликає довіри. Для скорочувача лінків – це великий мінус, якщо він негативно впливає на брендинг і привабливість. По-друге, жоден з варіантів, особливо два останніх, не несуть ніякого смислу й фактично нечитабельні. Я як користувач сервісу звісно розумію, що clc – це click, але як сторонній читач, я б не задумувався, а просто пропустив би підозрілий нечитабельний лінк.

З іншого боку, можна під’єднати свій домен як основу для скорочених лінків – щоправда творці сервісу не розписали умов (платно чи ні), лише пропонують написати їм на емейл.

Інший мінус, янм, вагомий…

Обережно! Trigger! Коли реєструєтеся, сервіс ґвалтом перемикає на російську мову. Змінити назад на англійську можна в налаштуваннях профілю.

Власне, російський інтерфейс – певною мірою конкурентна перевага для української авдиторії, позаяк маленька, на жаль, частка наших громадян володіє англійською. А от російську – принаймні розуміють практично всі.

Одначе треба це подавати коректно, а не насильно перемикати будь-який український айпішник на російський інтерфейс. Наприклад, як то робить Ґуґл – ненав’язливо повідомляє, що є версія такою-то мовою. А користувач вже як хоче – перемикається чи ні.

Тож для мене особисто автоматично націлений на Україну російський інтерфейс – це очевидний мінус.

По-перше, я, як людина, котра вільно володіє англійською, сприймаю ітакпоймут як неповагу до мене коханого (і освіченого). По-друге, я витрачаю дорогоцінний час, аби перемкнутися назад на звичну в маркетингових інструментах англійську. А як відомо, час – це гроші.

Переваги:

  • розширені опції для коротких лінків (діплінкінг, налаштування розтрубу продажів тощо)
  • гарна й зручна адмінка – безкоштовно
  • бот для Телеґраму, анонсовано додаток до Слеку

Недоліки:

  • насильно перемикає українських користувачів на російський інтерфейс
  • висока ймовірність, що творці сервісу – росіяни, а отже платять податки самі-знаєте-куди
  • молодий і зелений: бракує важливої для скорочувача впізнаваності

Замість епілогу: R.I.P. Goo.gl

Хочу додати кілька слів про можливо відомий вам скорочувач лінків від Ґуґла – Goo.gl.

Навесні 2019 року Ґуґл з кінцями вимкнув для юзерів цей мінімалістичний, тому часом доволі зручний, потрібний і актуальний інструмент.

як скоротити посилання найкращі скорочувачі посилань
От що пише сам Ґуґл.

Натомість Ґуґл посилає на сервіс, де можна буде скорочувати лінки – Firebird. Але то всьо платно, в рамках бізнесового G-Suite, не спокушайтесь.

Підсумую

Особисто я користуюся Bit.ly й усім раджу. Хороший був Goo.gl – проста альтернатива Бітлам. На відміну від TinyUrl – хоч і з простенькою, але статистикою переходів. Та тепер місце Goo.gl, такого собі скорочувача посилань швидкої дії, заступив таки ТайніУрл.

Click.to – новий для мене сервіс. Трігернувся, що вони перемкнули мій інтерфейс на російську (чого я не просив, звісно ж) – але їхня адмінка й опції скорочення викликають захоплення. Лише непокоять їхні, власне, короткі лінки, котрі виглядають спамувато й у нинішнім часі навряд викличуть довіру в користувачів. Можливо за 5 років – якщо вони таки не російські платники податків, протримаються на ринку і стануть впізнаваними (а ще додадуть українську версію для українських айпі) – я б ними користувався. Але зараз – ні.

Bit.do по-своєму хороший, але мене відлякують їхні глюки (UX то таке, але чи не збиває це статистику?). Однак схоже брендове ім’я й розширена статистика дає змогу користуватися цим сервісом як альтернативою Бітлам (у разі бажаний кастомізований лінк на останньому зайнятий).

Відомий Ow.ly я не розглядав, бо він глибоко інтегрований у Buffer – а тут я описував лише standalone сервіси. Поготів під цю категорію не підпадають відомі, наглухо вбудовані скорочувачі посилань Твітера й Лінкедину.


Вам був корисний цей пост? То можливо стане в пригоді й комусь з ваших друзів – поширте в соцмережах.

А в разі маєте питання – завжди радий вислухати в коментах.

Поширте корисну статтю:

Опубліковано Артем

Письменник, блоґер, маркетолог. Народився в Миколаєві, живе у Львові. Публікувався в літературних журналах "Дзвін", "Соборна вулиця". Більше 10 років працює в інтернет-маркетингу.

Долучитися до обговорення

2 коментарі

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Artemis scroll to top