Як веб-адреса сайту важить для SEO

Колись, у давні часи Інтернету, якщо веб-адреса збігалася з пошуковим запитом – це було запорукою, що сайт видаватиметься в топ-позиції.

Згодом усе змінилося – контент на сторінці тепер важить набагато більше. А смислова частина веб-адреси хоч і враховується пошуковиками, але грає далеко не ключову роль.

Та й виникли інші фактори, на котрі треба конче зважати оптимізуючи для пошукових систем. Наприклад, безпека, захищеність користувача. Взагалі значно виросла роль людського фактору (користувацького досвіду, зручності інтерфейсу тощо).

Розгляньмо, що є веб-адреса сайту для сучасних пошуковиків і на що доконечне варто зважати, коли вибираєте доменне ім’я й налаштовуєте його на сайті – щодо SEO.

веб-адреса урл-адреса і SEO

Термінологія веб-адрес

Визначмося з прийнятою термінологією й про що конкретно ми говоритимемо в цій статті.

Доменне ім’я – це веб-ім’я вашого сайту, веб-ідентичність, яку ви купляєте на платформах на кшталт GoDaddy. Приклади: facebook.com, google.com.ua.

Кожне доменне ім’я складається зі смислової частини – те, що ви підбираєте цілком самостійно, і доменного розширення – як то .com, .ua, .net, .in.ua, .me тощо.

Щоб купити доменне ім’я, треба аби воно було не зайняте (або спробувати перекупити у власника, що зазвичай не вельми добрий, себто дешевий, варіант). Доменні імена доступні як латинкою, так і кирилицею.

Що дає власність на доменне ім’я? Та все, пов’язане з веб-адресою вашого сайту.

Наприклад, я купив доменне artemis.in.ua – і можу використовувати його як завгодно: хоч www.artemis.in.ua, хоч artemis.in.ua без www, хоч з http, хоч з https, хоч суб-домен great.artemis.in.ua абощо.

URL-адреса (Uniform Resource Locator — універсальний спрямовувач ресурсу), також відома як веб-адреса – це адреса веб-сторінки в інтернеті. Будь-якої веб-сторінки – не лише головної. Тобто https://artemis.in.ua/jak-web-adresa-sajtu-vazhyt-dlia-seo – постійна повна урл-адреса сторінки, де міститься дана стаття.

І в ній я розкажу саме про веб-адресу головної сторінки – себто про доменне ім’я і як ви його налаштуєте для сайту.

Як бачать веб-адресу пошуковики

Веб-адреса мого блоґу – https://artemis.in.ua. Ґуґлбот бачить і читає його як кілька різних слів: https artemis in ua – оцінюючи своїм машинним мозком кожен елемент.

  • https – протокол передачі гіпер-текстових документів, якими зазвичай є веб-сторінки (текстові файли з розміткою HTML); в даному конкретному випадку – маю дружній до SEO безпечний варіант протоколу (на відміну від традиційного http)
  • artemis – смислова частина домену, оте ключове слово, яке зараз хоч і не визначає топ-позиції, але впливає на ранжування на близько 20%
  • in – загальне (глобальне) розширення домену, на ранжування не впливає, грає чисто людський естетичний ефект (тому важливо добирати впізнавані розширення, які не асоціюються в користувачів зі спамними сайтами: .com, .org, .co тощо)
  • ua – регіональне розширення домену для України, вказує пошуковикам і користувачам, для якого регіону цей сайт

Тепер про кожен елемент докладно – як правильно вибрати/налаштувати для SEO.

HTTP проти HTTPS

Тут відповідь однозначна – лише HTTPS. Себто той же самий HTTP, тільки з безпечним з’єднанням (S в абревіатурі від secure – “безпечний”), яке віднедавна стало одним з відчутних факторів ранжування в Ґуґлі, а слідом і в інших пошукових системах.

Аби мати на своєму сайті неодмінний HTTPS, треба встановити SSL-сертифікат (це така програмка, яка шифрує дані користувачів, які передають веб-сторінки).

Як встановити SSL-сертифікат? Питайтеся в свого хостинг-провайдера, а потім налаштуйте в своїй CMS (системі керування контентом, як то Вордпрес, Джумла).

В моєму випадку, я лише кілька разів клікнув у хостинг-адмінці – запустив автоматичний SSL (в разі чого – пишіть у підтримку – якщо хостинг адекватний, мають допомогти). А потім налаштував деякі речі в адмінці Вордпресу, зокрема встановив плаґін Easy HTTPS (SSL) Redirection, щоб автоматично переспрямовувало з http на https. Працює безвідмовно.

От спробуйте: https://artemis.in.ua

З www або без www

Для SEO – не має жодного значення.

Лише не забудьте переспрямувати з 301, аби заблуклий трафік з альтернативної версії веб-адреси не лише фізично переспрямовувався на потрібну веб-адресу, а й щоб пошукові роботи бачили цей трафік (а раз є трафік, то контент пошуковики вважають цінним).

Отже, вибирайте на власний розсуд і на власний смак – чи радше на смак вашої авдиторії.

Я особисто віддаю перевагу веб-адресам без www. Так лаконічніше, сучасніше, а www жодного смислового чи SEO навантаження нині не несе.

Доменне ім’я

Ціна на доменне ім’я може бути різною в залежності від попиту й авторитетності або навпаки ексклюзивності розширення. Якщо треба перекупити кимось вже придбане – будьте певні, що це влетить вам у копієчку.

Хорошою практикою для розвинених брендів також є викупити всі можливі варіанти доменних імен пов’язаних з вашим ім’ям, зокрема одне ім’я з різними брендовими розширеннями, а також варіанти одруківок основної веб-адреси.

Обирайте доменне ім’я вдумливо, бо це, можна сказати, домівка, де житиме ваш сайт. А змінювати доменне ім’я хоч і можливо, і можна, але то велика морока.

Смислова частина

Смислова частина – це власне назва вашого сайту (зазвичай), вашого бренду, вашої ідентичності. Можна сказати – найголовніша, основна (від слова “основа”) частина веб-адреси вашого сайту.

Що треба знати, аби добрати смислову частину адекватно?

Дефіси проти підкреслювань

Часто ім’я бренду складається з двох або більше слів. І постає питання – як передати це в веб-адресі сайту.

Ще давно Ґуґл викотив відос, у якому тодішній працівник на пальцях пояcнив, як пошуковий бот бачить дефіси й підкреслювання – і в чому ж різниця.

(Тодішній) працівник Ґуґла Мет Катс пояснює різницю (англійською).

Отже.

Дефіс працює як пробіл для слів і звісно ж дає маленький позитивний ефект, коли вам треба працювати з двома або більше конкретними ключовими словами. Адже пошукові боти читатимуть смислову частину таки як фразу, а не одне неіснуюче по суті слово як у випадку з підкреслюваннями.

Здавалось би – треба завжди вибирати дефіс для складених смислових частин?

Однак важить також людський фактор. Спамні сайти часто містили в доменних іменах дефіси, тому й досі дефіси хоч трохи, а асоціюються з сайтами, яким не варто довіряти, або принаймні – з несучасними ресурсами.

Тож я б таки не радив робити веб-адресу з дефісом. Натомість дефіси – невід’ємна частина суб-частин веб-адрес ваших сторінок поза головною. Тобто, для artemis.in.ua/jak-web-adresa-sajtu-vazhyt-dlia-seo – все, що після /. І дефіс саме розділяє слова, які відтворюють у посиланні назву сторінки/статті.

Доменне розширення

З точки зору SEO й ширше – інтернет-маркетингу – доменне розширення є тим, що творить брендинг в інтернеті.

Машинно, на рівні пошукових ботів доменне розширення не має значення. Однак з точки зору маркетингу як роботою з живими людьми (завжди, і тільки так, адже й пошукові алгоритми Ґуґла орієнтуються на принцип user-friendly як засадничий) – цінуються впізнавані, привабливі й авторитетні доменні розширення. Скажімо, не якесь .xyz, котре вже самим своїм видом викликає асоціації чи то зі спамом, чи то з неякісним сайтом для дорослих (якісні XXX зазвичай мають авторитетний .com).

Загального рівня

У випадку з Україною, домен загального рівня вам майже напевне не оминути (принаймні на початках), бо національний домен верхнього рівня .ua надається лише офіційно зареєстрованим торговим маркам.

І майже напевне ви обиратимете між мати просто загальний домен на кшталт .com (і потому тарґетувати сайт на Україну вручну в інструментах вебмайстра різних пошуковиків) або купити домен другого рівня як от .com.ua

Як бачите для блоґу Artemis я вибрав другий варіант. Звісно я не кажу, що треба робити так само – я мав блоґ українською і з чистим .com, який чудово перформив для української авдиторії. Це все індивідуально.

У випадку з artemis.in.ua я вирішив, що сама веб-адреса буде непоганою грою слів – з англійської можна перекласти як “Артеміда в Україні”.

Як буде краще для вашого бренду – вирішувати лише вам (разом з іншими decision-maker’ами, у разі такі є).

Загальні розширення про які треба знати:

.com – доткоми з’явилися 1985, відтоді швидко стали найпопулярнішим доменом інтернету

.co – популярна й авторитетна альтернатива доткомам

.gov (від англ. government – “влада, уряд, державні установи”) – позначає винятково сайти державних установ. Отримати беклінк з такого сайту – волога мрія кожного SEOшника.

.edu (від англ. education – “освіта”) – державні й недержавні освітні сайти. До речі, теж дають дуже цінні беклінки.

.org – варіант, призначений для некомерційних організацій (на відміну від .com)

.net – доменне розширення, початково призначене для мереж

.me – початково національне розширення першого рівня для Чорногорії (Montenegro), зрештою стало глобальним доменом переважно для потреб приватних осіб, бо, цілком ідентичне англійському me – “я, мені”, масово використовувалося людьми з цілого світу саме в такому значенні

Регіонального рівня

Оскільки націлити на певну країну можна в Ґуґл (Бінґ, *ндекс) консолі, то національне, чи то пак регіональне розширення – теж значною мірою естетичний і ідентифікаційний фактор.

Коли користувач бачить .ua – зразу розуміє, що це сайт України. Сайт з веб-адресою, котра містить .ua – зразу дає пошуковикам зрозуміти, то чиїх і для котрих.

І зразу застережу проти безкоштовного розширення .pp.ua. Це чудовий варіант, аби потестувати новий сайт.

Але якщо серйозно наміряєтеся розвивати ваш сайт в УАнеті, вибудовувати довірливі стосунки з авдиторією – одкиньте це доменне розширення. .pp.ua з’явився недавно, але вже зарекомендував себе як спамне розширення. Бо безкоштовний! Такий закон ринку.

Цікавий факт! Дещиця початково національних доменних розширень переходять в розряд загальних – зазвичай коли мають цікавий смисловий відтінок. Вище вже згадував про колишнє доменне розширення Чорногорії .me.

Інший приклад – регіональний домен Британської Території в Індійському Океані (архіпелаг Чаґос) – .io, котрий став улюбленим розширенням стартаперів та й загалом айтішників, позаяк нагадує відому позначку IO (Input/Output).

Латинкові проти Кириличних

Не так давно з’явилася можливість купити кириличні доменні імена. Наприклад, ТНМК рекламують цілком доступний домен .укр.

веб-адреса урл-адреса для SEO
ТНМК класні музики, але й вони мають латинковий домен tnmk.com

Я рекомендую латинкові доменні імена, а кириличні налаштовувати як альтернативну веб-адресу, яка переспрямовує на основну латинкову. Головна причина: різні сервіси часто не адекватно відображають кириличні посилання, особливо коли копіюєте – лише набір % і ще дещиці знаків.

Ба більше, емейл-адреса повністю кирилицею неможлива. І якщо ви робитимете емейл-адресу на основі веб-адреси сайту, захочете типу адмін@приклад.укр – то забудьте. Вам доведеться мішати латинку з кирилицею, на кшталт admin@приклад.укр – що виглядає, погодьтеся, геть неоковирно.

А якщо ви турбуєтеся, що сайт ваш писаний мовою з кириличною знаковою системою, а латинкова веб-адреса з цим конфліктуватиме – дарма.

Ґуґл та інші пошуковики чудово розуміють різні види транслітерації української латинкою.


tl;dr

  • Тільки HTTPS
  • Неважливо, з чи без WWW – лише переспрямовуйте з альтернативних варіантів за допомогою 301
  • Латинкове, ретельно підібране доменне ім’я сайту з авторитетним доменним розширенням загальним (напр., .com, .org) або національним (напр., .com.ua, .org.ua)

Вам була корисна ця стаття? Поділіться з іншими, кому це може знадобитися!

Поширте корисну статтю:

Опубліковано Артем

Письменник, блоґер, маркетолог. Народився в Миколаєві, живе у Львові. Публікувався в літературних журналах "Дзвін", "Соборна вулиця". Більше 10 років працює в інтернет-маркетингу.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Artemis scroll to top